We kennen het allemaal wel, het beruchte vieruurtje! Eigenlijk zijn vieruurtjes gewoon iets om de honger en goesting te overbruggen tot het avondeten en vaak zien we een vieruurtje in de vorm van een koek of taartje. Althans, bij mij was dat toch het geval!

Natuurlijk kun je ook kiezen voor een heerlijk stuk fruit, maar dat kan ook al eens saai worden! Vandaag geef ik een leuke twist aan vieruurtjes met fruit!

Bananen Milkshake

Een tijdje geleden maakte ik kennis met kokosmelk. Ja, ik had dat dus nog nooit gedronken. Ik at vaak al kokosyoghurt en dat beviel me wel, dus ik besloot de sprong te wagen. Deze healthy milkshake maakte ik met een ingevrozen banaan en gekoelde kokosmelk van Koko Dairy Free . Ik vind dat de smaak van kokos heel goed samen gaat met banaan en de banaan zorgt voor een verzadigd gevoel. Wil je het graag nog wat frisser? Dan kun je er nog enkele ijsblokken aan toevoegen.

 

Aardbeien & Slagroom

Momenteel vind ik de aardbeien echt heerlijk van smaak, maar soms mag het wel eens wat meer zijn. Slagroom is dan ook een guilty pleasure voor mij. Natuurlijk kan er niets aan the real thing, maar Balade So Light slagroom komt aardig in de buurt!

Oké, je moet niet dezelfde stevige en dikke slagroom verwachten als van ‘echte’ slagroom. Die slagroom is inmiddels gemaakt met volle room! Balade So Light vond wel de weg naar m’n hart (en m’n maag) omdat het heerlijk zacht gezoet wordt met vanille en niet artificieel smaakt.

 

Chocolade fondue

Hoe kun je nu niet van chocolade houden? Ik vind chocolade een van de meest heerlijke voedingsmiddelen die er bestaan! Een stukje chocolade kan en mag niet ontbreken in mijn dieet, daarom trakteer ik mezelf graag eens op wat gesmolten chocolade met wat fruit erbij! Heerlijk simpel!

Ik maak m’n chocoladesaus met Balade Choco Fondant. Ik neem 3 koffielepels en warm dit 30 seconden op. Dan doe ik er een klein scheutje ongezoete amandelmelk bij en doe ik het opnieuw even in de microgolfoven. Snel wat fruit in stukken snijden et voilà!

 

Ik wil wel even meegeven dat je best niet in overdrive gaat met (gemixt) fruit. Fruit bevat namelijk veel fructose en daarom wordt het aangeraden om tijdens een dieet niet meer dan 3 porties fruit per dag te eten. Bij gemixt fruit heb je dan nog eens veel minder verzadigend gevoel dan als je het zou eten. Het blijft een gezonde keuze, maar je eet best geen 6 perziken & je drinkt dus ook best geen 5 zo’n milkshakes per dag. Hetzelfde geldt trouwens ook voor smoothies en smoothie bowls. Want je kunt er dus ook van verdikken 😉

 

Wat maak jij zoal klaar van vieruurtjes?

xxx Floriane

Sharing is caring!
Share:
Floriane
Written by Floriane
Hoi! Ik ben Floriane. Ik ben een Ostendaise die haar hart verloor aan Gent, Londen en Disneyland Parijs. Ik leef op koffie, lekker eten, goed gezelschap en goede boeken.