Ga jij wel een keertje joggen? Doe je dat liefst buiten? Maar heb je het altijd koud als je gaat lopen en na een halfuurtje weer veel te warm? Dan heb ik, als verkoopster in Runner Service Lab, een professionele sportwinkel, enkele handige tips voor jou over wat je het beste aandoet als je gaat lopen.

2 of 3 lagen

Eerst moet je jezelf de vraag stellen of jij iemand bent die snel te warm of te koud heeft. Hier heb ik het niet over lopen maar gewoon tijdens een normale dag. Heb jij snel koud, dan zijn 3 lagen aan te raden. Heb je snel te warm? Dan blijf je beter bij 2 lagen.

Een eerste tip: of je het nu warm of koud hebt, je begint altijd met een T-shirt. Simpel, toch? Een T-shirt die deels katoen of helemaal synthetisch is, is het beste. Check dus altijd even de samenstelling van een T-shirt voor je hem koopt. Synthetische T-shirt nemen zweet op zonder nat en klam te worden. Ook als het wat regent zal je dankzij een synthetische T-shirt warm blijven.

Bij de tweede laag heb je 2 opties, een sportief jasje of een sporttrui, of beide als je snel kou hebt of als het vriest. Als je voor een jasje kiest kan je nog altijd kiezen tussen een windjack (hard shell) en een isolerend vestje (soft shell). Isolerende vestjes zijn altijd warmer en dikker van stof!

Een t-shirt zoals deze felgekleurde van Nike, zorgt ervoor dat je tijdens het lopen niet te warm krijgt

Deze leuke hoodie van Nike is ideaal als tweede laag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit leuke jasje is perfect als derde laag en ziet er ook nog ongelofelijk tof uit!


Caution, hot! 

Een fout die beginnende lopers vaak maken is dat ze te warm gekleed zijn. Van het lopen zal je sowieso opwarmen, vaak heb je dus helemaal geen 3 lagen nodig en zijn 2 lagen genoeg. De essentie blijft je synthetische T-shirt.

Laat je dus ook nooit een thermische legging aanpraten. Die heb je enkel nodig als je van plan bent te joggen in januari in Noorwegen.

Mijn laatste tip, meisjes, is: let op jullie pauzes! Zeker als je met vriendinnen loopt, te lang stilstaan is nooit goed. Je lichaam zal afkoelen en je zal hevig beginnen zweten, hierdoor loop je gemakkelijk een verkoudheid op! Doe jullie babbeltje dus na het joggen!

Veel loopplezier!
XX Flo

Sharing is caring!
Share:
Flo
Written by Flo
Hi! Ik ben Flo, une petite Gantoise die behoorlijk veel passies heeft. Noem mij een beauty geek, & Other Stories addict, gamer en blogger. I love all of it!