Hallo allemaal!

Hier ben ik met de laatste wekelijkse MANday. Na deze post is het belangrijkste zowat gezegd en zal ik minder frequent posts plaatsen.

Deze week wil ik het hebben over efficiënt sporten. Daarmee bedoel ik natuurlijk: ASAP de buikjes terug strak maken.
Eerst en vooral moet je minimum 2 à 3 keer sporten per week. Eens je terug op gewicht bent, kan je dat terugbrengen op 1 à 2 keer gecombineerd met de juiste voeding.

Lopen, fietsen en andere duursporten zijn niet efficiënt (genoeg). Vaak hoor je mensen zeggen dat ze beginnen met lopen om af te vallen maar dat is (in het begin) niet de beste sport om gewicht te verliezen.

Kijk even terug naar de MANday van vorige week waar ik jullie uitleg hoe onze spieren onze vetverbranders zijn. Vet verbranden gebeurt dan ook permanent. Slapen, tv-kijken, studeren, tinderen, twerken in de overpoort,… De spieren stoppen nooit, maar de vetverbranding gebeurt natuurlijk op een verschillend tempo. Bij cardio, zoals lopen, ga je je spieren sneller laten werken en zo meer vet verbranden. Maar eens je stopt met lopen, draait je vetverbranding ook terug op een laag pitje.

We willen onze spieren zoveel mogelijk vet laten verbranden

We willen onze spieren zoveel mogelijk vet laten verbranden

We willen de ideale situatie bekomen waarin we zelfs tijdens het tinderen meer vet verbranden dan vroeger. En dat gaan we doen door onze vetverbranders te upgraden naar een groter model dat meer vet verbruikt. Jup, we moeten dus naar de fitness. Dames, geen schrik, je hoeft geen schwarzenegger-schouders te kweken om meer vet te verbranden. We moeten gewoon zorgen dat onze spieren strakker staan en ietsje groter worden. Dus kom allemaal eens van die loopband en ga je eens tussen de halters en krachttoestellen begeven.

Zorg ervoor dat je een goed trainingsschema bij de hand hebt. Niet alleen de soort oefeningen is van belang, maar ook hoeveel, hoe zwaar, hoeveel keer per week en in welke volgorde. Hou bijvoorbeeld je buikspieroefeningen als allerlaatste omdat die spieren je helpen met alle andere oefeningen en je wil die niet vermoeien in het begin. Zo zijn er nog zeer veel tips. Zelf volg ik het trainingsplan van Youtube fitness-Guru Mike Chang. Een zeer eenvoudig plan met de naam SIXPACK-SHORTCUTS. Klinkt catchy, niet? Ga daar zeker eens een kijkje nemen als je op zoek bent naar tips of een volledig startklaar plan.

In SIXPACK SHORTCUTS legt Mike Chang je alles uit in een zeer begrijpelijke taal

In SIXPACK SHORTCUTS legt Mike Chang je alles uit in een zeer begrijpelijke taal

Eens die spieren wat meer ontwikkeld zijn, is het natuurlijk wel goed om terug op die loopband te gaan staan of baantjes te gaan zwemmen. Ikzelf probeer 1 keer per week een kilometer te gaan zwemmen. Lopen hou ik geen 2 minuten vol. Zwemmen is ook een sport die veel meer spieren van je lichaam aanspreekt.

Elke dag gaan sporten lukt natuurlijk niet. Daarom probeerde ik iets nieuw op de sportvrije dagen. Jullie kennen het allemaal van op de televisie en willen natuurlijk weten of dat ook echt werkt: De Abtronic X2.

De Abtronic X2 bestel je online voor ongeveer €50

De Abtronic X2 bestel je online voor ongeveer €50

De abtronic werkt met elektrische pulsen die door je spieren gestuurd worden waardoor ze automatisch samentrekken. Afhankelijk van de frequentie kan dat verschillende effecten hebben op je spieren. In no time jouw buikje wegschudden en die sixpack naar een “This is Sparta”-niveau tillen, zal niet gebeuren. Maar het kan je spieren wel een extra training geven zonder daar effectief veel voor te doen. Het is moeilijk om te zeggen wat de exacte resultaten ervan zijn, aangezien ik ernaast nog veel ga sporten.

Een aangenaam gevoel is het niet. Tja, elektrische pulsen die je spieren doen samentrekken… What did you expect? Je kan de belt in principe op elke spier leggen. Toen ik die rond mijn borst deed werd  ik na vijf minuten een beetje misselijk. Ik dacht dat die pulsen het kloppen van mijn hart hadden beïnvloed, wat niet volledig onterecht bleek te zijn na wat opzoekingswerk. Dus ik hou het op de Abs;)

Hieronder kunnen jullie zien hoe ver ik ondertussen sta. Voor mezelf is dit al veel beter dan ik had durven hopen 25 dagen geleden. Maar met de juiste motivatie is alles mogelijk! Daarom wil ik iedereen bedanken om me deze maand te steunen. Ook jij, die als lezer zo massaal likete, sharede en reageerde, was een grote hulp voor mij. Vanaf nu zal ik elke maand nog eens terugkomen met een kleine post om te tonen hoe alles verloopt. Ik wil ook de dames van SOG bedanken voor deze kans. Nu hun examens achter de rug zijn, zullen zij jullie ongetwijfeld weer non-stop boeien!

Vergelijking start tot week 4: 75,2kg [-2,8kg]   14% VET [-5%]  Taille  87cm [-11cm]

Vergelijking start tot week 4: 75,2kg [-2,8kg] 14% VET [-5%] Taille 87cm [-11cm]

Mochten jullie nog vragen hebben of dieper willen ingaan op iets wat ik hierboven schreef, laat dan zeker een reactie achter of vraag naar mijn e-mailadres!

 

Tot de volgende!

Bram

 

Sharing is caring!
Share:
Gastblogger Bram
Written by Gastblogger Bram
Ik ben een 25-jarige werfleider uit Gent en de vriend van Wendy, één van de vaste blogsters op SoG. Als gastblogger doe ik mijn verhaal over mijn poging naar het "perfecte lijf". Ik geef jullie mijn ervaringen, tips en vertel jullie wat wel en niet werkte bij mij.