Tijdens het weekend van Black Friday had Ryanair een mooie sale, en die kon ik niet weerstaan. Ik kocht toen twee cheap ass tickets naar Milaan voor mijn vriend en ik. Afgelopen weekend gingen we daar drie dagen lang heerlijk eten, genieten van het zonnetje en leuke dingen bezoeken.

Waarschuwing: deze WoW staat vol food foto’s en kan dus best niet gelezen worden door wie honger heeft 😉

De rest van de week was niet zo bijzonder. Ik ging een aantal dagen werken, volgde wat lessen aan de VUB en ik zorgde ervoor dat mijn to-do lijstje wat korter werd.

Zaterdag – dag 1

Daarom start deze WoW op zaterdagochtend, toen de wekker bijzonder vroeg ging. Om kwart voor 3 ’s nachts stonden we op, want onze vlucht vertrok om 6u20 en het is best wel een stukje rijden naar de luchthaven van Charleroi. Alles ging vlot, en rond 10 uur kwamen we aan op de luchthaven van Milaan Bergamo. We namen er de shuttle naar het stadscentrum van Milaan en kochten meteen dagkaartjes voor de metro. Die kosten 4,5 euro per dag en zijn een echte aanrader, vooral als je hotel niet super centraal ligt.

We sliepen in het Ramada Plaza hotel. Booking.com had een mooie aanbieding waardoor we slechts 30 euro per persoon per nacht betaalden inclusief ontbijt, en het hotel beviel ons erg goed. Niet super centraal, maar op zo’n 5 minuutjes stappen van een metrostation. Zo waren we telkens snel in het stadscentrum.

Regen, regen, regen. We zagen ons weekendje al in het water vallen (pun intended) en besloten alvast een binnenactiviteit te doen. Aangezien mijn vriend erg geïnteresseerd is in science en technologie, wou hij graag naar het Science & Technology museum van Leonardo Da Vinci. Best wel leuk, zowel voor kleintjes als voor wat grotere kinderen :-). Tickets kosten €7,5 voor wie jonger dan 25 is.

’s Avonds aten we bij Stendhal, een heerlijk restaurant dat ons werd aangeraden door een vriend. Tiramisu en pasta zijn zo’n beetje de rode draad door deze WoW, en daar sloten we de dag ook mee af.

Zondag – dag 2

Na een heerlijk dutje (van zo’n 12 uur… oeps) konden we op zondagochtend aanschuiven aan het ontbijtbuffet. Het werd een prachtige dag met een stralend zonnetje. Heerlijk, wat heb ik dat gemist.

We maakten een wandeling langs de bekendste trekpleisters van Milaan. De Duomo en Galeria de Vittoria Emanuele waren bijzonder impressionant, maar ook erg druk.

In de namiddag wandelden we langs de winkelstraten richting de mooie wijk Navigli, misschien wel het meest authentieke stukje van Milaan. We aten er heerlijke gelato en gingen vanaf daar terug naar het hotel. We waren opnieuw compleet uitgeteld, en zochten een restaurantje in de buurt.

Onze Tripadvisor vondst ‘Mamma Farina’ stelde niet teleur, in tegendeel. Ik nam er een pizza met flinterdunne bodem en buffelmozzarella. Zoals ik al zei werd er niet gelet op calorieën.
Als echte guilty pleasure nam ik nog een stukje tiramisu to go. Een aflevering van Homeland erbij, mijn weekend kon niet meer stuk.

Maandag was onze laatste dag al in deze zonnige stad. Gelukkig vlogen we pas ’s avonds rond 21 uur naar huis, en hadden we dus nog de hele dag om de stad te verkennen. 72 uur in Milaan is echt wel voldoende, als je meer tijd hebt zou ik zeker een dagje naar het nabijgelegen stadje Bergamo gaan (of één van de grote shopping outlets, als je daar zin in hebt).

Ik wou erg graag de winkel/food market ‘EATALY’ zien, en daar gingen we dus ook naartoe. Best een leuke plek, en ideaal voor wie op zoek is naar een lekkere lunch. De winkel is gigantisch (met 4 verdiepen) en je kan er heerlijke verse pasta, kazen, charcuterie en meer kopen. Helaas liet onze bagage dat niet toe, aangezien we cabin luggage only reisden. Ik vergat een foto te maken, sorry!

’s Middags aten we in een nogal toeristisch restaurantje, en aangezien ik zin had in risotto ging ik voor de Milanese risotto met saffraan. Nogal een tegenvaller, als je ’t mij vraagt. Ik vond het erg eentonig (precies een bord rijstpap), terwijl ik normaal echt wel van risotto hou. Om het goed te maken: tiramisu.

We maakten nog een wandeling door de Brera-wijk en ik kon mijn lief overtuigen om nog een paar foto’s van mijn outfit te maken. Lucky me!

En toen was het al weer tijd om naar huis te gaan. We haalden onze bagage op in het hotel, namen de bus terug naar het vliegveld en vlogen laat die avond terug naar België. We kwamen laat thuis en kropen dus meteen weer ons bed in, want op dinsdag ging ik werken.

Hoewel ik van veel mensen hoorde dat ze Milaan maar niks vinden, vond ik best een leuke stad. Wellicht niet zo charmant als andere steden in Italië, maar da’s dan voor een andere keer ;-). Het eten was er heerlijk en goedkoop, de stad is ideaal te bezichtigen in 3 dagen én het deed geen pijn aan onze portemonnee. Wie tips wil, laat gerust een reactie achter!

Xx

Hanne

Share:
Written by Hanne
Hoi! Ik ben Hanne. Catlover - dansgrage levensgenieter - foodie.