Verona uitzicht

Dit jaar stond normaal gezien een verre reis op onze planning. Corona stak daar echter een stokje voor en zo hebben we heel last-minute gekozen voor een tripje naar Italië. Donderdag hebben we geboekt en zondagochtend zijn we vertrokken! Op die manier konden we het risico vermijden dat we plots in een oranje of rode reiszone terechtkwamen.

Via Ryanair vonden we tickets voor iets minder dan € 100 per persoon, heen en weer. We besloten licht te reizen, dus dat zorgde er ook voor dat we redelijk goedkope vliegtickets hadden. We vlogen op de luchthavens Charleroi en Milaan Malpensa.

Italië corona

Corona wijzigde niet alleen onze reisbestemming voor dit jaar, maar ook het reizen zelf verliep wat anders. Zo werd je temperatuur gemeten op de luchthaven (d.m.v. camera’s), moest je een formulier invullen zodat de overheid wist waar je was en je diende ook een mondmasker te dragen, zowel op de luchthaven als tijdens de hele vlucht. Allemaal lastig, maar niet onoverkomelijk. In Italië zelf waren de regels hetzelfde als de regels bij ons destijds. Zo moest je in publieke gebouwen en in restaurants ook je mondmasker dragen, tenzij je zat natuurlijk. In de open lucht was een mondmasker niet verplicht, al denk ik dat het ondertussen misschien wel het geval is. Het was best wel gek om in het hoogseizoen in Italië te zijn zonder al te veel toeristen om je heen!

Dag 1: Verona

Ik kende Verona vooral door de film Letters to Juliet, dus was heel erg benieuwd naar deze stad! Het balkon van Julia blijkt niet zo romantisch als in de film, maar ik vond het een charmante stad. Verona is zo’n typisch Italiaans bruisend stadje met prachtige steegjes en toffe restaurantjes.

Noord-Italië
Verona route

Dag 2 – 4: Gardameer

Op dag twee trokken we met onze huurauto naar de Dolomieten om er een wandeling te doen. Die activiteit viel letterlijk in het water, want halverwege kwam de regen met bakken uit de lucht. Na de wandeling reden we verder naar Riva del Garda, waar ons hotel zich bevond.

The Dolomites

Ook op de tweede dag planden we een wandeling in. Deze ging door in Monte Baldo en begon met een ritje omhoog in de kabelbaan. De twee laatste dagen aan het Gardameer sloten we af met heerlijk genieten en aan het water liggen. Op de derde dag reden we naar Sirmione om Jamaica beach op te zoeken. Het was een gezellig strandje met vooral rotsen en een klein zandstrandje. Als je geluk hebt, heb je het genoegen om tussen de zwaantjes te badderen :p ’s Avonds stopten we in Limone Sul Garda voor een heerlijk diner aan het water. De laatste dag aan het Garda-meer vulden we in met een dagje Lago di Tenno. Een aanrader voor iedereen die in die regio verblijft! Het is er rustiger dan aan het Gardameer en het is een prachtig uitzicht! Het water is er ook zaaaaalig azuurblauw!

Monte Baldo
Noord-Italië
Italië eten
Lago di Tenno

Dag 5-6: Milaan

We eindigden ons reisje in de modestad Milaan. Milaan is een grootstad en hier moet je vooral zijn om te shoppen, voor prachtige interieurwinkels en om lekker te tafelen. De gezellige steegjes vind je hier minder terug, maar je krijgt er een imposante Duomo voor in de plaats!

Milaan

Graag meer details over onze reis? Houd onze blog zeker in de gaten, mijn Instagram of stuur een mailtje met je vraag 😀

Meer travel-inspo?

Xje,

Wendy

Share:
Written by Wendy
30 - Ambitieus - Indonesische roots - Enthousiaste eeuwige twijfelaar Creatieveling met een full-time job in digitale marketing - Vult haar verlofdagen met reizen. Verliefd op desserts, all things aesthetic & mijn furry babies. Send me your love: wendy@shadesofghent.be