Vorige week mocht ik de hele week in het zonnige (understatement!) New York vertoeven, en dat is meteen ook de reden waarom deze WoW op vrijdag in plaats van woensdag online komt. Een korte inleiding, want ik heb veel te vertellen!

Op woensdag vertrokken we naar mijn lievelingsstad, NYC. Ik ben er al twee keer geweest en ben helemaal verliefd op de Big Apple, en deze keer nam ik mijn familie en vriend mee. Een week vol toeristische attracties, shoppen en lekker eten dus!

Na een lange en vermoeiende vlucht met overstap in Madrid kwamen we eindelijk toe in onze Airbnb in New Jersey. De eerste nacht sliepen we onverwachts in een ander appartement, aangezien ons huisje nog niet vrij was.
Hierbij meteen een kleine waarschuwing voor wie een verblijfsplaats via Airbnb wil boeken. In principe is het door de staat New York verboden om een volledig huis/appartement te verhuren (één kamer mag dus wel), maar dit werd lang door de vingers gezien. De laatste tijd worden wél boetes uitgeschreven en worden bijgevolg veel boekingen gecanceld. Kies daarom dus best voor een Airbnb in New Jersey (waar het wel mag) of voor een hotel in NYC.

Donderdag1

Donderdag2

Op donderdag startten we de dag meteen heel erg toeristisch, met een ritje op de Hop On/Hop Off bussen. We verkenden downtown NYC en bezochten oa. South Street Seaport, 9/11 Memorial, Trinity Church en Wall Street.

We sloten de dag af in één van mijn favoriete buurten, China Town. Ongelofelijk wat daar allemaal te vinden is! Ook een heleboel restaurantjes waar je heerlijk kan eten (al moet je het voor het interieur niet doen), waaronder het Vietnamees restaurant ‘Pasteur’ waar ik een lekkere noodlesoep nam. Meer daarover binnenkort!

Vrijdag1

Vrijdag2

Ook vrijdag startten we de dag met een bustour, want onze passen waren 48 uur geldig. Daarna gingen we even binnen in het Met en Guggenheim Museum én namen we ook een kijkje in Central Park.

In mijn vorige Sharing Sunday kon je al lezen dat ik twijfelde over welke pass we zouden kopen om de attracties in NYC te bezoeken. Uiteindelijk kozen we voor de Explorer Pass (in plaats van de New York Pass), zo waren we niet gebonden aan de duurtijd van de pass én konden we vrij kiezen uit 10 verschillende attracties in de stad. We betaalden 180$ per persoon.

’s Avonds had ik afgesproken met mijn lieve vriendin Marie, die enkele jaren geleden naar NYC is verhuisd. Ze stelde voor om een hapje te eten bij Dos Caminos, een lekker Mexicaans restaurantje in het Meatpacking District. Ook dit was weer een voltreffer en absoluut een aanrader! Na het eten gingen we met de metro terug naar Times Square en namen we op Port Authority een jitney (kleine busjes die af en aan rijden tussen NY en NJ) terug naar ons huisje. Voor wie in NJ logeert of woont zijn die minibusjes een absolute must, ze rijden heel frequent (wij moesten nooit langer dan 5 minuten wachten) en zijn niet duur (3$ per persoon per rit). Het zijn geen officiële busjes en er zijn dus eigenlijk ook geen vaste stops, je roept gewoon iets (liefst in het Spaans) als je eruit wilt. Steeds een avontuur!

Zondag1

Zondag2

Zaterdag en zondag huurden we een auto in NJ en gingen we naar Washington DC. We reden via Philadelphia en stopten bij Philadelphia Mills, een outlet die min of meer op de weg lag. Niet écht een aanrader maar ik kon er wel wat spulletjes vinden 🙂 Zaterdagavond kwamen we laat aan in Washington en sliepen we in het The Liaison – Joie De Vivre hotel. Aangezien het weekend was konden we een pak goedkoper in dit mooie hotel met fantastische ligging (en zelfs een zwembad!) verblijven, wat helemaal een meevaller was.

Op zondag verkenden we de hoofdstad van Amerika in een sneltempo. Eén dag in Washington DC is natuurlijk niet genoeg, maar we hebben toch een heleboel gezien. Van het Witte Huis tot het Capitol, Air & Space museum en Lincoln Memorial. 20 000 stappen later stapten we terug in de auto en begonnen we aan de lange rit richting New Jersey.
Onderweg stopten we bij de meest typische Amerikaanse diner die ik ooit heb gezien. Neonlichten en typische tafeltjes met banken met een jukebox aan iedere tafel, het leek wel alsof we in een filmset beland waren. Het eten was gelukkig best lekker en we waren een ervaring rijker.

Maandag1

Maandag2

Maandag brachten we een bezoekje aan het American Museum of National History (wat ik trouwens niet écht een aanrader vond) en ’s middags at ik een sushiroll bij Dean & Deluca, één van mijn favoriete ketens in NYC waar we regelmatig gingen voor een snelle lunch. Daarna deden we nog wat meer sightseeing met de Circle Line Cruise en gingen we nog snel een hamburger bij Shake Shack eten in het mooie station Grand Central Terminal.
’s Avonds hadden we tickets voor de Yankees vs Baltimore Orioles. Of dat dachten we toch, want toen we binnen wouden gaan wees de stuart er ons op dat we tickets hadden voor de match van dinsdag. Ik had me dus weer eens vergist. Gelukkig konden we de tickets ruilen bij één van de verkopers op straat en hoefden we de dag erna niet terug te keren. We sloten de drukke avond af bij Top of The Rock, waar we echt een fantastisch mooi uitzicht hadden over de stad.

Dinsdag1

DSC_0305 2 PS

Een musical bekijken op Broadway is wat mij betreft een absolute must als je in NYC bent, en dat stond dus ook op de planning voor dinsdag. Daarom kochten we ’s ochtends tickets bij TKTS in South Street Seaport. Net als op Times Square kan je daar tickets voor diezelfde avond met 50% korting kopen, maar in tegenstelling tot op Times Square hoef je er nooit lang in de rij te staan.

Daarna trokken we naar Coney Island, waar ik erg naar uitkeek. We hadden nog enkele attracties over met onze Explorer Pass dus na een lekkere hotdog bij Nathan’s, bekend voor de hotdog eating contests, deden we enkele attracties in het park. De musical die we ’s avonds zagen, Finding Neverland, vond ik echt fantastisch. Samen met de musical ‘Wicked’ is het één van mijn favorieten, zeker een aanrader dus!

Woe1

Woensdag was onze laatste volledige dag in NYC, want donderdag vlogen we alweer naar huis. We namen de ferry naar Ellis Island en het Vrijheidsbeeld en in de namiddag was er ook wat tijd om te winkelen. ’s Avonds gingen we eten bij een restaurant op Times Square, Senor Frog’s, omdat we nog een ‘attractie’ op onze Explorer Pass over hadden. Geen aanrader voor een gezellige maaltijd, dat kan ik je alvast zeggen. Het is er erg lawaaierig (denk: een live popgroep, spelletjes om gratis cocktails te winnen & luide dancemuziek) en het eten was er eigenlijk ook niet lekker. Niet echt de moeite vond ik persoonlijk, zelfs niet met een Explorer Pass.

Ook op donderdag gingen we nog wat winkelen én maakten we een wandeling op de High Line, een oude spoorlijn door NYC waar ze een park van gemaakt hebben. En toen was het alweer tijd om te vertrekken….

Het was werkelijk een fantastische reis, ik ben verliefd op de stad en kan al niet wachten om terug te keren!

Zijn jullie al eens NYC geweest? Net zo verliefd geworden als ik? Aanraders & tips blijven welkom!

Xx

Hanne

Share:
Written by Hanne
Hoi! Ik ben Hanne. Catlover - dansgrage levensgenieter - foodie.