Afgelopen weekend kon ik genieten van een heerlijke portie vitamine D. Het was ontzettend koud in België, maar gelukkig had ik een tripje naar het zonnige Murcia op de planning staan. Benieuwd naar mijn trip naar Murcia? Lees snel verder!

Vrijdag

Mijn weekoverzicht start meteen bij het begin van onze reis, en dat was op vrijdag. Ik had – zonder er veel bij na te denken – een vroege ochtendvlucht geboekt, en die bleek wel héél vroeg. Om 6u30 zouden we opstijgen in Charleroi, en dat betekende om half 3 opstaan. Auw! Gelukkig ging het verder heel vlot en stonden we netjes op tijd op de luchthaven. Klaar om te vertrekken! We vlogen met TuiFly vanuit Charleroi en twee uurtjes later stonden we in het zonnige Murcia.

Eens aangekomen liep alles wat minder vlot. Ik had een klein autootje gehuurd bij Goldcar, een Spaans autoverhuurbedrijf. De limiet van onze visakaart bleek niet voldoende om de auto mee te nemen en bij het verhogen van de limiet liep er heel wat mis. Normaal gezien is het heel gemakkelijk om dit telefonisch aan te passen, maar de bank maakte er een soep van en zo konden we pas 3 (!) uur later vertrekken. Bummer. Na heel wat telefoontjes kwam alles goed en reden we in een leuke Fiat 500. Mijn slecht humeur was van korte duur 🙂

We sliepen in een heerlijk hotel, het Occidental Murcia Siete Coronas hotel. Heel goed gelegen, een ondergrondse (betalende) parking bij het hotel, ruime kamers en erg netjes. Top! Nadat we ingecheckt waren, aten we meteen een hapje in het zonnetje.

Na een leuke stroll door het (eigenlijk vrij kleine) centrum van Murcia, besloten we om één van de vele shoppingcentra in de buurt te bezoeken. In Spanje eet men een stuk later dan wij, en de winkels zijn er ook veel langer open. We waren ’s avonds ZO moe dat we de vorige aflevering van Temptation Island zelfs niet meer bekeken hebben.

Murcia is een toffe stad, maar zoals gezegd is er niet veel te beleven. Gelukkig kan je wel leuke uitstapjes doen in de buurt, huur er dus zeker een autootje.

Zaterdag

We startten zaterdag met een heerlijk hotelontbijt en bezochten daarna de stad Cartagena. Die ligt op 40 minuutjes van Murcia. Hier is het in de zomer héél erg druk, maar omdat we in het laagseizoen reisden viel het best mee. We liepen door stad en namen een kijkje bij dé trekpleister van de stad: het Romeinse Amfitheater. In de namiddag genoten we van zonnige terrasjes en reden we naar Mar Menor, de kuststreek van Murcia.

Zondag

Op naar de tweede (en meteen laatste) volledige dag van ons mini-tripje. Op zondag gingen we naar Alicante, wat op een uurtje rijden ligt van Murcia. Het is een echte overwinterbestemming en de gemiddelde toerist was er dan ook minstens 65+. Een tof stadje, vooral het oude centrum is leuk om te wandelen. Perfect voor een dagje!

Ik wou ten minste één keer paella eten. In Murcia waren er voornamelijk tapasbars, maar in Alicante hadden meer geluk en vonden we een restaurant in het zonnetje waar ze ook paella serveerden. Lekker!

’s Avonds aten we heerlijk in een plaatselijke tapasbar. In Murcia spreken heel weinig mensen Engels, da’s een beetje vervelend, maar je begrijpt elkaar uiteindelijk (meestal) wel. Op zondagavond hadden we meer geluk en sprak de ober best een mondje engels. We aten (zoals echte Spanjaarden) aan de toog. Het was niet eenvoudig om de menukaart te begrijpen, daarom aten we, op aanraden van de ober, de ene na de andere specialiteit van het huis.  Een aanrader!

Maandag

Maandag was alweer de laatste dag van onze vakantie en vlogen we terug naar huis. Wat gaat de tijd snel! Onze vlucht vertrok pas in de late namiddag, en dus hadden we nog de hele ochtend om iets leuks te doen. We gingen naar de Terra Natura Murcia zoo en maakten er een leuke wandeling. Heerlijke maandagochtend, als je het mij vraagt 😉

En toen zat onze vakantie er alweer op! ’s Avonds vlogen we naar huis en was het in België zo’n -7 graden. Brrr!

De rest van de week heb ik voornamelijk gewerkt en groepswerken gemaakt. Back to reality, maar ik heb ontzettend van genoten van ons reisje. Ik heb binnen enkele weken al mijn eindexamens, dus nu nog even knallen en dan zit het erop.

Zijn jullie al eens in Murcia geweest?

Xx

Hanne

Share:
Written by Hanne
Hoi! Ik ben Hanne. Catlover - dansgrage levensgenieter - foodie.